Kutak | za roditelje
Klikom miša na gumb Odaberite sadržaj možete brzo pronaći željeni sadržaj ove web stranice.
Odaberite sadržaj
sat primanja kod razrednika i svih učitelja, s e-mailovima
upute za upis u srednju školu, korisni dokumenti i poveznice te pravilnici i protokoli za 1. roditeljski sastanak
kako upisati dijete u izborni predmet ili ga ispisati
Električni romobili – Pravila u Hrvatskoj i kazne za nepridržavanje
kako dobiti potvrdu o školovanju djeteta iz e-Dnevnika
kako motivirati dijete za učenje
Sat informacija za roditelje | e-mailovi učitelja
RAZREDNA NASTAVA
1. RAZRED: Jadranka Bašić; ponedjeljak, 3. školski sat (10:05 – 10:50)
e-mail: jadranka.basic1@skole.hr
2. RAZRED: Anastazija Šušić; utorak, 3. školski sat (10:05 – 10:50)
e-mail: anastazija.susic@skole.hr
3. RAZRED: Silvija Jadrijević; utorak, 2. školski sat (9:05 – 9:50)
e-mail: silvija.jadrijevic@skole.hr
4. RAZRED: Marina Vidović; srijeda, 3. školski sat (10:05 – 10:50)
e-mail: marina.vidovic@skole.hr
PREDMETNA NASTAVA
5. RAZRED: Marina Širić Jurin; srijeda, 6. školski sat (12:35 – 13:20)
e-mail: marina.siric@skole.hr
6. RAZRED: Krešimir Crljen; srijeda, 4. školski sat (10:55 – 11:40)
e-mail: kresimir.crljen@skole.hr
7.a RAZRED: Amalija Pancirov; utorak, 4. školski sat (10:55 – 11:40)
e-mail: amalija.pancirov@skole.hr
7.b RAZRED: Tina Rožić; četvrtak, 3. školski sat (9:55 – 10:40)
e-mail: tina.rozic@skole.hr
8. RAZRED: Ana Matošin; srijeda, 3. školski sat (10:55 – 11:40)
e-mail: ana.matosin@skole.hr
PREDMETNI UČITELJI
Gordana Pulić; utorak, 4. školski sat (10:55 – 11:40)
e-mail: gordana.pulic1@skole.hr
Amalija Pancirov; utorak, 4. školski sat (10:55 – 11:40)
e-mail: amalija.pancirov@skole.hr
Ivo Žepina; utorak, 4. školski sat (10:55 – 11:40)
e-mail: ivo.zepina@skole.hr
Livia Markovina; srijeda, 7. školski sat (13:20 – 14:00)
e-mail: livia.markovina@skole.hr
Danica Ercegović
e-mail: danica.ercegovic@skole.hr
Maja Đurica; utorak, 6. školski sat (12:35 – 13:20)
e-mail: maja.durica@skole.hr
Marina Širić Jurin; srijeda, 6. školski sat (12:35 – 13:20)
e-mail: marina.siric@skole.hr
Vesna Grandeš Howard; ponedjeljak, 4. školski sat (10:55 – 11:40)
e-mail: vesna.grandes-howard@skole.hr
Ivana Jurić Kozić; ponedjeljak, 3. školski sat (9:55 – 10:40)
e-mail: ivana.juric-kozic@skole.hr
Nenad Marinov; utorak, 2. školski sat (9:05 – 9:50)
e-mail: nenad.marinov@skole.hr
Petra Lordan; četvrtak, 4. školski sat (10:55 – 11:40)
e-mail: petra.lordan@skole.hr
Marin Marinov; utorak, 3. školski sat (9:55 – 10:40)
e-mail: marin.marinov@skole.hr
Krešimir Crljen; srijeda, 4. školski sat (10:55 – 11:40)
e-mail: kresimir.crljen@skole.hr
Boško Šetka; utorak, 5. školski sat (11:45 – 12:30)
e-mail: bosko.setka@skole.hr
Ana Matošin; srijeda, 4. školski sat (10:55 – 11:40)
e-mail: ana.matosin@skole.hr
Tina Rožić; četvrtak, 3. školski sat (9:55 – 10:40)
e-mail: tina.rozic@skole.hr
Anita Mikulandra; srijeda, 2. školski sat (9:05- 9:50)
e-mail: anita.mikulandra1@skole.hr
NAPOMENA: Svi roditelji/skrbnici koji dolaze na sat informacija ili roditeljski sastanak dužni su svoj dolazak najaviti na e-mail razrednika, odnosno predmetnog učitelja kod kojeg dolaze. Ostali posjetitelji dužni su svoj dolazak najaviti najmanje dan ranije na telefon 022 570 012 ili na e-mail škole: ured@os-primosten.skole.hr, odnosno na e-mail učitelja/zaposlenika kod kojeg dolaze.
Dokumenti i poveznice
UPISI U SREDNJE ŠKOLE
KORISNI DOKUMENTI
KORISNE POVEZNICE
1. RODITELJSKI SASTANAK - PRAVILNICI I PROTOKOLI
Pravilnik o načinima, postupcima i elementima vrednovanja učenika u osnovnoj i srednjoj školi
Pravilnik o izvođenju izleta, ekskurzija i drugih odgojno obrazovnih aktivnosti izvan škole
Pravilnik o kriterijima za izricanje pedagoških mjera (2015.)
Pravilnik o izmjenama pravilnika za izricanje pedagoških mjera (2016.)
Pravilnik o kućnom redu OŠ Primošten
Etički kodeks – učenici OŠ Primošten
Izmjene i dopune etičkog kodeksa učenika 2025.
Odluka o elementima i kriterijima za ocjenjivanje vladanja učenika u OŠ Primošten
Protokol o kontroli ulaska i izlaska u OŠ Primošten
Protokol o postupanju u slučaju nasilja među djecom i mladima
Izborni predmeti
Uz redovne predmete u pojedinim razredima učenik može odabrati i pohađati ponuđene izborne predmete: Vjeronauk, Talijanski jezik, Njemački jezik te Informatiku.
Vjeronauk je izborni predmet od 1. do 8. razreda, Talijanski i Njemački jezik od 4. do 8. razreda, a Informatika je izborni predmet od 1. do 4. razreda te u 7. i 8. razredu (u 5. i 6. je redovni predmet).
Prema članku 27. Zakona o odgoju i obrazovanju u osnovnoj i srednjoj školi (NN 94/13, 152/14,68/18) predmeti koji se izvode izborno obvezni su tijekom cijele školske godine za sve učenike koji se za njih opredijele. Iznimno od navedenog, roditelj djeteta u slučaju dugotrajnih zdravstvenih teškoća djeteta ili zbog drugih opravdanih razloga može podnijeti pisani zahtjev za prestanak pohađanja izbornog predmeta i tijekom nastavne godine.
Učenik bira izborni predmet ili izborne predmete pri upisu u prvi razred ili najkasnije do 30. lipnja tekuće godine za iduću školsku godinu. Za uključivanje učenika u izbornu nastavu potrebna je pisana suglasnost roditelja ili zahtjev za upis u izbornu nastavu.
Prema istom članku Zakona, učenik može prestati pohađati izborni predmet nakon pisanog zahtjeva roditelja za ispis učenika iz izbornog predmeta. Zahtjev se mora dostaviti Učiteljskom vijeću nakon završetka nastavne godine, a najkasnije do 30. lipnja tekuće godine za sljedeću školsku godinu.
U suprotnom učenik nastavlja pohađati izborni predmet sljedeće školske godine te nije potreban ponovni zahtjev za upis.
Električni romobili – Pravila u Hrvatskoj i kazne za nepridržavanje
Preuzeto s web stranice: Električni romobili: Koja su sve pravila u Hrvatskoj i kakve su kazne ako ih se ne pridržavate?! – Revija HAK
Objavljeno: 15.07.2025.; Autor: Tatjana Potkonjak; Foto: Pixabay
Republika Hrvatska je 30. srpnja 2022. stupanjem na snagu izmjena i dopuna Zakona o sigurnosti prometa na cestama podrobnije regulirala status električnih romobila.
Električni romobil se svrstava u kategoriju osobnih prijevoznih sredstava. Uz njih u osobna prijevozna sredstva svrstani su i električni monocikl, segway i slična prometala.
Dobna granica za upravljanje osobnim prijevoznim sredstvom u koje se ubraja i električni romobil je 14 godina!
Dobna granica za samostalno upravljanje biciklom također je 14 godina.
Za razliku od električnog romobila bicikl može voziti i dijete s navršenih 9 godina, ali uz pratnju osobe s navršenih 16 godina, a ukoliko ima položen vozački ispit za bicikl dijete od 9 godina do 14 godina bicikl može voziti samostalno, bez pratnje starije osobe.
Polaganje vozačkog ispita organizira HAK i održava se uz njihovu nazočnost i nazočnost policajca, a sastoji se iz 2 dijela: teorijskog i praktičnog. U svakom dijelu dijete mora ostvariti 70% uspješnosti da bi dobilo vozačku dozvolu.
Pripremu za polaganje vozačkog ispita dijete može ostvariti proučavajući Priručnik za polaganje vozačkog ispita za bicikliste.
Osobno prijevozno sredstvo bez sjedećeg je mjesta. Snaga elektromotora nije veća od 0,6 kW (600 W) te na ravnoj cesti ne može razviti brzinu veću od 25 km/h. To su podaci o kojima treba voditi računa pri kupnji!
Vozači osobnih prijevoznih sredstava na glavi moraju nositi zaštitnu kacigu za vrijeme vožnje (kazna 30 €), a na osobnom prijevoznom sredstvu smije se prevoziti samo osoba koja upravlja tim vozilom.
Vozači osobnih prijevoznih sredstava su dužni noću i danju, u slučaju smanjene vidljivosti, biti označeni reflektirajućim prslukom ili reflektirajućom odjećom ili drugom reflektirajućom oznakom (kazna 30 €).
Uz to, od prvog sumraka do potpunog svanuća – noću, a i danju u slučaju smanjene vidljivosti, na osobnom prijevoznom sredstvu mora biti upaljeno jedno svjetlo bijele boje na prednjoj strani i jedno crveno svjetlo na stražnjoj strani (kazna 60 €).
Vozilom se ne smije upravljati koristeći slušalice u ili na oba uha čime bi se umanjila mogućnost reagiranja i sigurnog upravljanja vozilom (kazna 30 €).
Osobno prijevozno sredstvo ne smije se ostaviti bez nadzora na prometnim površinama za kretanje vozila i pješaka, osim na za to posebno uređenim i označenim mjestima (kazna 130 €).
Vozač osobnog prijevoznog sredstava mora upravljati vozilom na način kojim se ne umanjuje stabilnost vozila i ne ometaju drugi sudionici u prometu, a osobito ne smije skidati istodobno obje ruke s upravljača, pridržavati se za drugo vozilo, prevoziti, vući ili gurati predmete koji ga mogu ometati u upravljanju vozilom ili ugrožavati druge sudionike u prometu (kazna 30 €).
Ako se više vozača osobnih prijevoznih sredstava kreću u skupini dužni su kretati se jedan iza drugoga (kazna 60 €).
Vozači osobnih prijevoznih sredstava dužni su se kretati biciklističkom stazom ili biciklističkom trakom u smjeru kretanja (kazna 60 €). U slučajevima da biciklistička staza ili traka ne postoje, mogu se kretati površinama namijenjenim za kretanje pješaka. Iznimno, kada ne postoji mogućnost kretanja osobnih prijevoznih sredstava biciklističkom stazom ili biciklističkom trakom ili površinama namijenjenim za kretanje pješaka osobna prijevozna sredstva mogu se kretati cestama na kojima je brzina kretanja ograničena na 50 km/h ili manje i gdje je to dopušteno postavljenim prometnim znakom krećući se što bliže desnom rubu kolnika. Osobna prijevozna sredstva ne smiju se kretati autocestom, brzom cestom i cestom namijenjenom samo za promet motornih vozila (kazna 60 €).
Ispis potvrde o školovanju djeteta
U e-Dnevniku za učenike i roditelje napravljena je nadogradnja kojom je omogućen ispis potvrde da učenik u tekućoj školskoj godini ima status redovitog učenika. Potvrde se mogu koristiti u svrhu ostvarivanja prava na prijevoz, dječji doplatak, stipendiranje i sl. Potvrda se generira u PDF formatu, sadrži elektronički pečat i nakon što se preuzme, može se slati e-poštom ili ispisati.
Detaljne upute o ispisu potvrda (str. 20), kao i ostale upute za korištenje e-Dnevnika možete pronaći u e-Dnevnik upute za učenike i roditelje.
Motivirajte dijete da uči
Naučite dijete da voli knjigu. Čitajte naglas jedno drugom naizmjenično, ili čitajte svi u isto vrijeme, svako svoju knjigu. Ukoliko vi na svom primjeru pokažete koliko je čitanje važno, i dijete će prihvatiti takvu naviku. Ispunite svoj dom knjigama ili bilo kakvim printanim materijalima: čak i plakatima, romanima, novinama.
Potaknite dijete da izrazi svoje mišljenje, govori o svojim osjećajima. Dozvolite mu da odabere što će večerati ili koju će školsku sekciju pohađati. Pitajte ga za mišljenje kada se radi o obiteljskim odlukama, tako ćete pokazati da cijenite njegov/njen način razmišljanja.
Pokažite zanimanje za interese vašeg djeteta i potičite ga da istražuje o temi koja ga zanima. Ako vaše dijete voli životinje, nabavite enciklopedije o životinjama, idite često i zoološki vrt, ili čak nabavite kućnog ljubimca.
Pružite djetetu mogućnost da proba različite stilove učenja, od slušanja do vizualnog učenja. Omogućite dostupnim sav pribor koji je djetetu potreban. Čak i obične blok kockice razvit će kod djeteta kreativno izražavanje i sposobnost rješavanja problema.
Istaknite svoje oduševljenje novim stvarima o kojima vi svakodnevno učite. Pokažite na primjeru da je učenje nešto što traje cijeli život i nešto što nas sve ispunjava. Bilo da sadite novo cvijeće na balkonu i istražujete podatke o različitim sadnicama, ili ste upisali kurs stranog jezika, vaša angažiranost će biti nevjerojatan poticaj i za vaše dijete. Kada god naučite ili spoznate nešto novo, ispričajte to djetetu.
Uvijek se interesirajte o onome što dijete uči u školi i o tome razgovarajte. Pomozite djetetu da školske lekcije pretoči u smislene riječi. To će mu pomoći da zaista zapamti ono što je naučilo.
Pomozite djetetu da organizira školske obaveze, kako bi imalo osjećaj kontrole nad onim što radi. Budite u toku kako biste pomogli djetetu onda kada se osjeća preopterećenim.
Proslavite postignuća, bez obzira koliko su mala. Nagradite završenu lektiru igranjem video igara. To će potaknuti dijete da bude još efikasnije kod sljedeće lektire.
Fokusirajte se na prednosti i razvijanja talenata kod djeteta. Možda ima lošu ocjenu iz matematike, ali mu/joj strani jezici idu odlično. Pored nove zbirke zadataka i instrukcija iz matematike, počastite dijete novom knjigom na engleskom jeziku.
Pokažite djetetu koliko može naučiti iz svakodnevnog života. Potaknite ga da istražuje svijet oko sebe, postavlja pitanja i upoznaje nove prijatelje.
Poteškoće u učenju
Kao i kod svakog drugog problema, doista je važno na vrijeme otkriti ima li dijete teškoće u učenju i svladavanju gradiva, kako bi mu se pomoglo i dala mu se potrebna podrška. Važno je pomoći djetetu da uspije u školi, a posljedično i u životu. Prema nekim procjenama svaka sedma osoba ima neku vrstu poteškoće u učenju. Kod djece se one mogu detektirati još u predškolskoj dobi, no isto tako mogu ostati nezamijećene sve do srednje škole. Ukoliko se ne identificiraju što ranije i na vrijeme, teškoće u učenju djeluju nepovoljno na samopouzdanje djeteta i utječu na formiranje negativnog stava prema školi, važnosti učenja i znanju općenito.
Neki zajednički pokazatelji koji mogu ukazati na poteškoće u učenju su: problemi s čitanjem, govorom, razumijevanjem i pisanjem, hiperaktivnost, nemogućnost koncentriranja i problemi s koordinacijom. Djeca s problemima u učenju često su impulzivna, frustrirana, imaju problema s međuljudskim odnosima i loši su u testovima i ispitima.
IDENTIFIKACIJA PROBLEMA
Djeca s problemima u učenju često su iznadprosječno inteligentna. Ona jednostavno procesuiraju informacije na drugačiji način. Uz intervenciju, većina djece svladava probleme i počinje postizati akademske uspjehe, pozitivne pomake u društvenim odnosima i imaju bolje mišljenje o sebi.
Niže su navedena neka općenita obilježja i znakovi koje često povezujemo s poteškoćama u učenju, a u različitim stadijima razvoja djece. Ukoliko dijete pokazuje više ovakvih znakova, potrebno je potražiti pomoć stručnjaka.
Predškolci:
Imaju poteškoća u svladavanju govora – dijete počinje relativno kasno govoriti, ima problema s izgovorom riječi i često ne može pronaći pravu riječ.
Imaju problema sa najjednostavnijim rimama (pjesmicama), brojenjem, prepoznavanjem slova i danima tjedna.
Nemirna su – dijete je vrlo aktivno, nemirno i ne može se fokusirati na određenu aktivnost poput crtanja, igranja i sl.
Problemi u interakciji s vršnjacima, zbog čega dijete postaje ljuto, uzbuđeno ili povučeno u društvu druge djece
Školarci:
Imaju poteškoće u povezivanju slova (znakova) i njihova izgovora (zvukova). Dijete stalno ponavlja iste greške kod čitanja, slovkanja i izgovora.
Često brkaju slova, brojke i cijele riječi.
Zbunjuje ih koncept vremena.
Teško svladavaju nove vještine.
Prikrivaju manjak razumijevanja gradiva učenjem napamet.
Nisu vješti u planiranju i organizaciji.
Nekoordinirani su i nespretni u prostoru koji ih okružuje
NAJPOZNATIJE POTEŠKOĆE U UČENJU
Disleksija – vezana je uz čitanje i pisanje. Nije bolest i ne liječi se u doslovnom smislu te riječi. Pojavljuje se diljem svijeta bez obzira na kulturu i jezik zahvaćajući oko 10% populacije; pa i kod nadarene, kreativne i uspješne djece, tako da ona imaju specifične probleme pri čitanju, sricanju, pisanju, izgovaranju ili slušanju. Disleksija nije rezultat smanjene inteligencije, a nije ni problem ponašanja i motivacije.
Diskalkulija – je djelomičan poremećaj u procesu usvajanja matematike, koji se može pojavljivati u svim ili samo određenim matematičkim područjima. Dijete pri tome napreduje u usvajanju matematike, ali mnogo sporije od svojih vršnjaka i neadekvatno svojoj mentalnoj dobi.
Disgrafija – nesposobnost djeteta da svlada vještinu pisanja (prema pravopisnim načelima određenoga jezika), koja se očituje u mnogobrojnim, trajnim i tipičnim pogreškama. Teškoće, tj. pogreške, nisu povezane s neznanjem pravopisa, i trajno su zastupljene bez obzira na dovoljan stupanj intelektualnog i govornog razvoja, normalno stanje osjetila sluha i vida te redovito školovanje.
Poteškoće u slušnom i vidnom procesuiranju – vezane su uz osjetilne poteškoće, odnsno situacije kada dijete ne može razumijeti govor, bez obzira što savršeno vidi i čuje.
Poremećaj hiperaktivnosti i smanjene pažnje – Neka ispitivanja pokazuju da gotovo 2/3 djece s teškoćama pri čitanju, pisanju i računanju jesu djeca s deficitom pažnje. Uz problematiku disleksije često je povezan poremećaj koji se naziva “deficit pažnje/hiperaktivni poremećaj” ili kraticom “ADHD/ADD” (od engleskog naziva Attention Deficit Hyperactivity Disorder/ Attention Deficit Disorder).
Članak je preuzet s internetskog portala Klinfo.hr
Ako ste roditelj djeteta koje ima disleksiju ili disgrafiju nastojte se pridržavati sljedećih savjeta:
Nemojte dijete proglasiti lijenim ako izbjegava čitanje i pisanje.
Nemojte zahtijevati da čita “naglas”.
Nemojte ga uspoređivati s drugom djecom u razredu.
Nemojte stalno prigovarati da mu je rukopis neuredan.
Ohrabrite ga da smije raditi i polako ako mu je to lakše.
Otvoreno razgovarajte o stvarima koje mu ne idu za rukom.
Pohvalite ga za sve što učini dobro.
Surađujte s djetetovim učiteljima i objasnite im s kojim i kakvim se teškoćama dijete susreće.
Nemojte razvijati osjećaj krivnje ni kod sebe niti kod samog djeteta, jer se tako uništava djetetovo samopouzdanje i smanjuje se mogućnost napretka.
Potičite ga u drugim aktivnostima u kojima je kreativan i maštovit.
Javite se logopedu radi točnog dijagnosticiranja i potrebnog uključivanja djeteta u tretman s vježbama čitanja i pisanja, gdje će se dati naglasak na vezu slovo-glas.
Recite djetetu da su i mnoge poznate osobe (npr. Tom Cruise, Hans Christian Andersen, Leonardo da Vici, Albert Einstein, Steve McQueen i dr.) imale disleksiju.
Savjeti preuzeti s weba OŠ Ostrog, autorice mr.sc. Nataše Šunić Tadić, profesorica
VIDEOZAPISI | Cyberbullying



